لمینت دندان و هر آنچه ما باید درمورد آن بدانیم
نوشته شده توسط : نت ابزار

لمینت دندان یکی از پرطرفدار ترین و مشهور ترین روش های ترمیم و زیباسازی دندان و طرح لبخند است. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با لمینت دندان و همه چیز درمورد آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لمینت چیست؟

هدف اولِ نصبِ لمینت برای دندان‌ها، زیبایی و اصلاح طرح لبخند است. یعنی بیشترین مراجعان و متقاضیانِ این پروسه، افرادی هستند که قصد دارند لبخند زیباتری داشته باشند. اما زیبایی تنها هدف اتصال لمینت دندان نیست و ما اغلب توصیه می‌‍کنیم افرادی که یک یا چند مورد از مشکلات زیر را تجربه می‌کنند برای نصب لمینت به متخصصین ترمیمی و زیبایی دندان مراجعه کنند:

  1. وجود لب پر شدگی در لبه های دندانی
  2. کوتاه یا بلند بودن دندان ها نسبت به هم
  3. کج بودن جزئی دندان‌ها (که ارزش انجام ارتودنسی دندان را ندارد)
  4. وجود فاصله بین دندان ها (بیشتر از 0.5 میلیمتر و معمولا بین دندان های جلو)
  5. تغییر رنگ دائمی دندان‌ها (به طوری که با هیچ روش دیگری مانند بلیچینگ دندان برنمیگردد)
  6. وجود شکستگی های جزئی تا متوسط در سطح دندان

آغاز پروسه نصب لمینت دندان

بعد از اینکه متخصص و مراجع درباره انتظارات و نحوه آماده سازی صحبت کردند. پروسه آغاز می‌شود. اولین قدم همیشه تراشیدن جزئی مینای دندان است. ما همیشه تاکیدمان بر تراشیدن حداقلی (و در عین حال جزئیِ) مینای دندان بوده و هست. و برعکسِ برخی کلینیک‌ها (که اصرار دارند ضخامت بیشتری از مینای دندان تراشیده شود)، تنها به برداشتن ضخامت بسیار کمی از مینا اکتفا می‌کنیم.

تراشیدن مینای دندان به دلیل حساسیت و دقت بالای متخصصین ما کمی زمانبر باشد اما در نهایت اینکار با ابزارهای ظریف انجام داده می‌شود.

آموزش به مراجعان

تا اینجای کار، مراحل نصب تمام شده و مراجعان صاحب دندانی زیباتر و عاری از هرگونه عیب و ایراد است شده‌اند. کار ما با مراجعان تمام نشده و متخصصان ما هرآنچه که برای مراقبت از لمینت (پس از نصب) لازم است را به آن ها آموزش می‌دهند.

آموزش ها ممکن است شامل رژیم غذایی مناسب برای افرادی که ونیر دارند باشد و یا اینکه توصیه‌هایی برای تمیز کردن آن ها. در هر صورت تمام نکات مو به مو به مراجعان آموزش داده می شود و از اینجا به بعد برعهده مراجع است که به توصیه ها عمل کند تا برای سال های طولانی لمینت دندان خود را ماندگار کرده و سالم نگاه دارد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا اگر قصد ترمیم و زیباسازی طرح لبخند خود را دارید با یکی از بهترین روش های ترمیم دندان یعنی لمینت بیشتر آشنا شوید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: